דילוג לתוכן

הפגנה צועדת ברחובות חיפה נגד הטבח במפגינים על גדרות רצועת עזה

אפריל 1, 2018

במוצאי שבת, ה-31.3.2018, התכנסו כמאה מתושבי חיפה והאזור בצומת באסל אל-אערג' במושבה הגרמנית כדי למחות נגד הטבח שהתקיים ביום שישי במפגינים בלתי חמושים בתהלוכת השיבה על גבולות רצועת עזה. ההזמנה להפגנה באה מטעם "חראק חיפה" ונענו לה רבים מפעילי המפלגות הפלסטיניות והפעילים הדמוקרטיים בעיר. המרכיב העיקרי בהפגנה היו צעירות צעירים פלסטינים, רבים מהם עם כפיות לצווארם, אך השתתפו בה גם רבים מהפעילות והפעילים הדמוקרטיים היהודים בעיר.

(כתבה זו התפרסמה באנגלית ב-Free Haifa)

Haifa demo slogans in 3 languages

המפגינים נשאו סיסמאות בשלוש שפות: ערבית עברית ואנגלית, נגד פשעי המלחמה שמבצעת ישראל

המפגינים נשאו דגלי פלסטין ושלטים בערבית, עברית ואנגלית, עליהם נכתב בין השאר: "עצרו את הטבח!", "הירי במפגינים פשע מלחמה", "יופסקו פשעי המלחמה של ישראל", חיפה, כולנו עזה", "פלסטין חופשית", "הקץ לדרך אוסלו" ועוד. הזעם על הטבח התבטא בקריאות המפגינים שלא פסקו להדהד ברחובות העיר במשך יותר משעה וחצי: "ברוח ובדם נפדה את עזה", "יא המונים הצטרפו אלינו, עמנו בעזה מקריב את דמו", "חרות חרות, עמי רוצה חרות", "היום סוגרים את הרחובות" ועוד. המפגינים נשאו גם סיסמאות הקוראות להכרזת שביתה כללית במחאה על הטבח.

למרות שלא היתה מתוכננת תהלוכה, אחרי כחצי שעה החלו המפגינים לצעוד ברחוב אלנבי לכיוון ואדי ניסנאס. משם פנתה התהלוכה לתוך סמטאות ואדי נסנאס, שלכבוד תושביו אף המציאו המפגינים סיסמא מיוחדת: "קומו תושבי ואדי ניסנאס, נגן על עזה ונגן על האנשים" (בערבית זה מתחרז). לאחר הסיבוב בואדי חזרה התהלוכה דרך רחוב כורי, הרחוב הראשי החוצה את הואדי, ומשם לכיכר אמיל חביבי, שבו נעמדו המפגינים על הכיכר וקראו סיסמאות. לבסוף סגרה התהלוכה שוב את רחוב אלנבי בדרכה אל נקודת מוצאה במושבה הגרמנית.

March in Allenby street toward Wadi Nisnas 2

המפגינים צועדים ברחוב אלנבי בואכה ואדי ניסנאס

מראשית ההפגנה נכחו במקום שוטרים ומספר ניידות, אך לא נראתה נוכחות של היחידות המיוחדות לפיזור הפגנות. ההפגנה התפזרה ללא התערבות המשטרה.

להלן קישור לווידאו מההפגנה.

כתיבת תגובה