דילוג לתוכן

הגוף המייסד של "התנועה העממית למדינה דמוקרטית אחת על אדמת פלסטין ההיסטורית" נפגש ברמאללה

פברואר 12, 2014

הגוף המייסד של "התנועה העממית למדינה דמוקרטית אחת על אדמת פלסטין ההיסטורית" נפגש בשבת ה-8.2.2014 באולם הכנסים של עיריית אלבירה, בהשתתפות חברי הגוף ואורחים נבחרים מקרב המנהיגות הפוליטית הפלסטינית, אקדמאים ו​​תומכי רעיון המדינה הדמוקרטית האחת מכל קצווי פלסטין, כולל משלחת של תומכים מתחומי הקו הירוק.

המשתתפים דנו במצב פוליטי הנוכחי ובעמדתה של התנועה העממית כלפי תכניתו של מזכיר המדינה אמריקאי, ג'ון קרי. בישיבה נידון נייר עמדה המציג את עמדת התנועה לגבי האירועים הפוליטיים בזירה הפלסטינית ואת חזון התנועה לפתרון הסכסוך בפלסטין,  הנמשך יותר ממאה שנה, על בסיס הקמת מדינה דמוקרטית אחת המבוססת על עקרונות החירות, הצדק, הדמוקרטיה והשוויון, ועל עקרונות ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם, מדינה לכל תושביה, תוך עמידה על זכות השיבה של הפליטים הפלסטיניים לבתיהם ולרכוש שמהם גורשו בכוח. מדינה נשלטת על ידי חוקה דמוקרטית המבוססת על הזכות לאזרחות כאחת מזכויות האדם היסודיות, שוויון בפני החוק, שוויון בין נשים וגברים בכל תחומי החיים ומתן הזדמנויות שוות ללא אפליה על בסיס גזע, דת, צבע או כל דבר אחר. זוהי תגובה אנושית ותרבותית לפתרון הסכסוך לעומת הכיוון גזעני הקורא להכרה בישראל כמדינה יהודית גזענית.

לאחר מכן התקיים דיון בהשתתפות הקהל, בו נשמעו דעות שונות, ביקורת והצעות לועדת ההיגוי של התנועה.

במהלך הפגישה חולקו טופסי הצטרפות לתנועה העממית למדינה דמוקרטית אחת על אדמת פלסטין ההיסטורית והוכרז על השקת אתר האינטרנט של התנועה:

Ods-palestine.ps

הפגישה נפתחה בדקת דומייה לזכר הקדושים שנתנו את נפשם במאבק למען החרות בכל מקום ובצלילי ההמנון הלאומי.

לאחר מכן קידם המנחה, מר רסאן עליאן, בברכה את משתתפי הפגישה. אחריו דיבר מר מוניר עבושי, מושל מחוז סלפית לשעבר, שהציג את עקרונות התנועה העממית, מטרותיה, תפיסות היסוד שלה והעיתוי להקמתה. מר ראדי ג'ראעי, מרצה באוניברסיטת ירושלים, הקריא את נייר העמדה של התנועה על המצב הפוליטי בזירה הפלסטינית.

לסיום הדיון על נייר העמדה השיבו עווני משני, חבר במועצה המייעצת של תנועת הפת"ח, ודר' אורי דייוויס, חבר המועצה המהפכנית של תנועת הפת"ח ומרצה באוניברסיטת ירושלים, לשאלות שהעלו האורחים.

כמו כן דיבר החבר יואב בר, מקבוצת חיפה למדינה דמוקרטית אחת, על הפעילות של קבוצות תומכי הרעיון, האתגרים העומדים בפני התנועה בשטחים הכבושים מאז 1948, החזון העתידי של התנועה ועל הפרסקטיבה להתרחבתה הן בפלסטין והן במישור הבינלאומי.

(דו"ח זה תורגם מהמקור הערבי. ניתן לקרוא אותו גם באנגלית.)

כתיבת תגובה