דילוג לתוכן

הקמת ועד יוזם לארגון המסע הציבורי להחרמת הבחירות לכנסת

אוקטובר 19, 2012

הודעה לעיתונות

בתגובה מהירה לקביעת מועד הבחירות לכנסת ב-22 בינואר 2013, התארגנו מספר פעילים צעירים והוציאו הזמנה לפגישה על דפי הפייסבוק. ביום ראשון ה-14 לאוקטובר נפגשה במועדון "חיפה אלג'ד" (حيفا الغد) קבוצת פעילות ופעילים כדי לדון בדרכי הפעולה למען החרמת הבחירות.

בפגישה הודגש הצורך להציג את ההחרמה כפרספקטיבה פוליטית בפני עצמה, כחלק מתכנית מאבק פוליטי עממי חוץ פרלמנטרי. זאת בניגוד לניסיון המפלגות המשתתפות בבחירות לכנסת הציונית להציג את ההחרמה כהתרחקות מהפוליטיקה והימנעות מהשתתפות במאבק הפוליטי.

הדיון נסב על העמדה ביחס לכנסת וביחס להשתתפות בבחירות. המשתתפים סיכמו את עמדתם כי הכנסת אינה פרלמנט אמיתי והבחירות בישראל אינן תהליך דמוקרטי אמיתי. זאת משום שהתנועה הציונית, כתנועה קולוניאליסטית מתנחלת, הקימה את "מדינת הרוב היהודי" מתוך ידיעה שלשם כך עליה, ראשית, לגרש את בני הרוב הפלסטיני מאדמת מולדתם באמצעות מעשי טבח, איומי השמדה והפצת הפחד והמוות, ושנית, להעלים את המיעוט שנשאר במולדתו כציבור חסר זהות לאומית. בשני המיקרים מדובר בהרחקת העם הפלסטיני מתחום ההשפעה הפוליטית. הכנסת היא מקור הלגיטימיות של הגרוש, הכיבוש, הדיכוי והאפליה הגזענית. מתן אפשרות לחלק מהערבים הפלסטינים להשתתף בבחירות נעשה במטרה לערב אותם במתן הלגיטימיות לפרקטיקה הדכאנית, כדי שניתן יהיה לטעון כי מדינת הקולוניאליזם הגזעני הינה "יהודית ודמוקרטית"!!

 בפגישה נידון ניסיון מערכות הבחירות הקודמות שבהן התקיים מסע עממי להחרמת הבחירות. המשתתפים הזכירו את ההזדהות הציבורית ואת העלייה המצטברת במודעות לנושא ההחרמה, שבעקבותיה הפכה עמדת החרם במידה מסויימת לעמדת הרוב ברחוב הפלסטיני , כתוצה מהניכור אותו חש הציבור ביחס למוסדות הממשל הציוני. לאור זה הגדירו המשתתפים בין מטרות מסע ההחרמה את העלאת אחוז המחרימות והמחרימים תוך הסתמכות על רגש הניכור בקרב הציבור כלפי המדינה הציונית ומוסדותיה וההרגשה כי אין תכלית לנוכחות החברים הערבים במאורת הכנסת. מסע ההחרמה יפעל להפוך רגשות גולמיים אלו לעמדה פוליטית לאומית גלויה וברורה ובעקבות זאת לצעד מתקדם במאבק שיבטא את אחדות המאבק והגורל של העם הפלסטיני.

המשתתפים החליטו לפנות אל כל אמצעי התקשורת שלא לדחוק אל השוליים את קול ההחרמה, הקול בעל הנוכחות הרחבה ביותר בקרב הציבור הפלסטיני. הוחלט לפעול להצגת עמדת ההחרמה בכל הפורומים הדנים בנושא הבחירות.

המשתתפים קראו לכל הצדדים במערכת הבחירות, המפלגות המשתתפות ופעילי ההחרמה, לשמור על רוח דמוקרטית אמיתית. רוח זו נחוצה והכרחית לציבור הפלסטיני אשר נמצא בעיצומה של מערכה למען השארותו על אדמת המולדת כנגד כל תוכניות המשטר הציוני. הצדדים נקראים לשמור על דיון ענייני כיצד לפעול למען טובת הכלל ולהתרחק מתחרות בהפרחת סיסמאות ומהעכרת האווירה.

בסיום הפגישה הוקם ועד יוזם לשם יצירת קשר על כל תומכי ההחרמה ברחבי הארץ, במטרה לארגן מסע ציבורי נרחב להחרמת הבחירות לכנסת הציונית.

לקריאת ההודעה המקורית בשפה הערבית…

כתיבת תגובה